Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
TRUE
HIDE_BLOG

Classic Header

{fbt_classic_header}

Top Ad

Ροη:

latest

Πτώση Canadair στην Κάρυστο: Τι οδήγησε στην τραγωδία – Οι πρώτες εκτιμήσεις

Η χώρα και οι Ένοπλες Δυνάμεις πενθούν για τον χαμό των δύο πιλότων του Canadair της Πολεμικής Αεροπορίας που συνετρίβη στην Κάρ...



Η χώρα και οι Ένοπλες Δυνάμεις πενθούν για τον χαμό των δύο πιλότων του Canadair της Πολεμικής Αεροπορίας που συνετρίβη στην Κάρυστο το μεσημέρι της Τρίτης 25/7, ενώ επιχειρούσε στο μέτωπο της φωτιάς.  Τις επόμενες ώρες οι εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας θα αναζητήσουν τα αίτια της τραγωδίας.

Σμηναγός Χρήστος Μουλάς, ετών 34. Ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης ετών 27. Από σήμερα πέρασαν στο πάνθεον των ηρώων της Πολεμικής Αεροπορίας, που έπεσαν εν ώρα καθήκοντος για να κοιμόμαστε εμείς πιο ασφαλείς.

Ταυτόχρονα, μία πτυχή κάνει τον άδικο χαμό των δύο πιλότων μας ακόμη πιο τραγική. Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες, η σύζυγος – χήρα πια – του 34χρονου Σμηναγού Χρύστου Μουλά, είναι έγκυος στο πρώτο τους παιδί.

Μία τραγωδία ασύλληπτη, που για πρώτη φορά στα χρονικά καταγράφηκε καρέ – καρέ από τηλεοπτικό φακό και από το μεσημέρι κάνει τον γύρο του κόσμου.

Η συντριβή του Canadair

Το αεροσκάφος τύπου CL-215 της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης, κατέπεσε, κατά τη διάρκεια αεροπυρόσβεσης, στον Πλατανιστό Ευβοίας στις 14.52, με τον φακό της δημόσιας τηλεόρασης να καταγράφει κάθε δευτερόλεπτο της τραγωδίας. Δευτερόλεπτα μετά την ρίψη, το αεροσκάφος συντρίβεται στο έδαφος με τους δύο πιλότους να βρίσκουν ακαριαίο θάνατο μέσα σε ένα μανιτάρι φωτιάς.

Το αεροπλάνο απογειώθηκε το πρωί από την 111 Πτέρυγα Μάχης, στο Αγχίαλο Βόλου όπου είχε μετασταθμεύσει. Επιχειρούσε στον Πλατανιστό Ευβοίας όταν στις 14.52 σημειώθηκε το μοιραίο.

Οι Πυροσβέστες που έφτασαν πρώτοι στο σημείο της συντριβής σοκαρισμένοι αντικρύζουν το μέγεθος της καταστροφής. Ελάχιστα τμήματα του αεροπλάνου έχουν μείνει. Παντού συντρίμμια και καμένα. Κανείς δεν μπορεί να πιστέψει αυτό που έχει συμβεί.

Στο βίντεο ντοκουμέντο φαίνεται αμέσως μετά την ρίψη του νερού, να βρίσκει το δεξί φτερό του αεροσκάφους σε κάποιο δέντρο. Χάνει τον πλωτήρα κι αμέσως μετά, ανεξέλεγκτο καρφώνεται στο έδαφος.

Όπως εξηγεί ο αεροναυπηγός κι ερευνητής αεροπορικών δυστυχημάτων και αεροναυπηγός, Φαίδων Καραϊωσηφίδης: «Μέσα σε αυτή την ανείπωτη τραγωδία είμαστε τυχεροί που υπάρχει αυτό το βίντεο. Θα διευκολύνει τους διερευνητές να κερδίσουν πολύ χρόνο ως προς το τι ακριβώς έχει συμβεί».

Ωστόσο, όπως επισημαίνει «εάν η πρόσκρουση στο δεξί ακροπτερύγιο κι η απώλεια του πλωτήρα προκάλεσαν και άλλες βλάβες στο αεροπλάνο είναι κάτι που πρέπει να δούμε. Για παράδειγμα εάν τα πηδάλια στην δεξιά ημιπτέρυγα παρέμειναν ακέραια ή μπλόκαραν και δεν υπήρχε πλέον δυνατότητα ελέγχου» .

Το Canadair CL-215 ήταν το ένα από τα 11 που είχε πλέον η Πολεμική Αεροπορία. Τα πρώτα αγοράστηκαν το 1975, ωστόσο αυτό αγοράστηκε στην δεύτερη παρτίδα του 1977.

Μπορεί να πλεύσει με περίπου 130 μίλια την ώρα ενώ κατά την διάρκεια των επιχειρήσεων προσπαθούν η ταχύτητα να μην πέσει κάτω από τα 115 μίλια.

Οι εμβολοφόροι κινητήρες R2800 που φέρει, μπορεί να έχουν αποδειχθεί ανθεκτικοί στον χρόνο, όμως, αντιμετωπίζουν προβλήματα όταν δεχθούν θερμό αέρα. Σε ακραίες συνθήκες ο κινητήρας μπορεί και να σβήσει. Όμως ακόμη και με τον ένα κινητήρα μπορεί να πετάξει. Εδώ φαίνεται πως ίσως κάτι άλλο έχει συμβεί.

Τα συγκεκριμένα αεροπλάνα δεν μπορούν να επιχειρήσουν έμφορτα σε θερμοκρασίες πίστας άνω των 38 βαθμών κελσίου. Όμως, έχει αποδειχθεί ότι μπορούν να απογειωθούν με ασφάλεια με μισή ποσότητα καυσίμου ενώ κατά την διάρκεια υδροληψίας λαμβάνουν την μισή ποσότητα νερού.

Το πλήρωμα του καναντέρ ήταν το δεύτερο αεροπλάνο του σχηματισμού που επιχειρούσε στην Εύβοια. Ανήκε στην 355 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης, στην Ελευσίνα.

Όπως επεσήμαναν ειδικοί στο enikos.gr το γεγονός ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος ήταν άνω των 45 ετών δεν σημαίνει επ’ ουδενί ότι ήταν «ιπτάμενο φέρετρο», όπως ελαφρά τη καρδία ορισμένοι σπεύδουν να σχολιάσουν.

Στην Πολεμική Αεροπορία υπάρχουν πολύ αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας και δεν παραβιάζονται ποτέ και για κανένα λόγο. Κανένα πτητικό μέσο δεν δίνεται από τους τεχνικούς στον πιλότο εάν δεν πληροί την αρτιότητα των μηχανικών του δεδομένων.

Το ότι είναι παλαιάς τεχνολογίας αεροπλάνα σημαίνει ότι είναι δύσκολα στη συντήρηση, ότι έχουν ξεπερασμένα συστήματα που πλέον δεν χρησιμοποιούνται και το κυριότερο ότι έχει παύσει η παραγωγή τους κι έτσι είναι δύσκολη η εύρεση ανταλλακτικών. Από την άλλη ωστόσο, και τα 11 CL-215 έχουν περάσει όλα τα απαραίτητα στάδια συντήρησης και όταν παραδίδονται στους χειριστές τους είναι πλήρως έτοιμα για να πετάξουν.

Μία άλλη πτυχή έχει να κάνει με το πρωτόκολλο που ακολουθείται μετά από ένα αεροπορικό δυστύχημα. Συνήθως καθηλώνονται όλα τα πτητικά μέσα του ίδιου τύπου. Στην προκειμένη περίπτωση, όμως κάτι τέτοιο φαίνεται δύσκολο να συμβεί, αφενός διότι δεν είναι καινούριο αεροσκάφος και οι τεχνικοί γνωρίζουν μετά από δεκαετίες πολύ καλά πού «πονάνε» και τι συντηρήσεις έχουν γίνει, αφετέρου διότι η χώρα αντιμετωπίζει έκτακτες ανάγκες, με τα πύρινα μέτωπα να μαίνονται σε πολλές περιοχές.


Πηγή: enikos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Ευχαριστούμε πολύ για το Σχόλιο σας


H PressBOMB.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο.
Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Ακολουθηστε μας...

pressbomb.gr



Instagram Follow on Instagram